24/11/14

Entrevista al Teatreru n'El Comercio


Trescribo la entrevista que me ficiera Enrique Carballeira pa la seición de Cultura Asturiana d'"El Comercio" y "La Voz de Avilés" Alitar Asturies, asoleyada'l sábadu 22 de payares de 2014. A ver qué vos paez.

Sergio Buelga Casas (Xixón, 1979) ye'l ganador del certame de teatru de l'Academia de la Llingua Asturiana. Trabaya como animador y cuentacuentos. Nos últimos meses recibió un bon númberu de reconocimientos: dos premios dramáticos y tres por relatos curtios. Amás lleva'l Blogue d'un teatreru asturianu, que trata de l'actualidá teatral n'Asturies, poniendo'l focu de forma especial na escena en llingua asturiana.
-¿Qué significa pa usté esti premiu?
Pa empezar, ye una alegría bien grande siempre qu'a ún-y reconocen dalgún méritu, anque namás seya por saber que dalguien esfrutó colo escrito y te lo agradez. Pero que l'Academia, la institución modelu na defensa de los nuestros Drechos Llingüísticos, premie los tos enfotos d'escribir teatru n'asturianu, ye un reconocimientu mayor.
-Vemos que tien dellos premios lliterarios, teatrales y narrativos... ¿Con qué se quedaría si tuviera qu'escoyer?
Escribo obres dramátiques y cuentos porque son los xéneros que más s'afayen a la mio forma de ser y que meyor me dexen espresame. Pero soi más teatreru qu'escritor: dende va unos diez años, déxenme actuar na Compañía Asturiana de Comedias y, dende dalgo menos, escribo obres dramátiques y llevo'l "Blogue d'un teatreru asturianu". Y too n'asturianu, claro.
-¿Son importantes los premios a la hora d'espardir el trabayu de munchos autores?
Supongo que dependerá de la sonadía mediática que se-yos dea más que de los premios en sí. Toi seguru de que muncha xente va enterase d'esti galardón lleendo este llinies, porque los medios de prensa de mayor repercusión n'Asturies nun tuvieron el día la entrega. Y ye una llástima, porque los asturianos tán perdiéndose la enorme calidá lliteraria que ta xenerándose anguaño.
-Falenos de la obra premiada, ¿cuál ye l'argumentu?
Ondina Llagu y el so hermanu Marino son dos vieyos curanderos que viven nuna casa desaverada'l mundu, a onde llega Xurde Peña, un etnógrafu que ta faciendo un documental sobre oficios n'estinción. Amiesto tradición y mitoloxía, unes plizques de relixón y política y daqué de medicina tradicional con azabache y unos cuántos truenos.
 
-¿Qué temes-y presten más a la hora d'escribir teatru?
Aquellos que me dexen falar de les emociones de la xente. Falé de les últimes hores de Nerón en Luciu Domiciu, de la fuercia de superación les muyeres n'El abellugu (Premiu Dulce por Amargo 2013), de les zunes de tres amigos nuna cueva en La bolera del oru (Premiu Carlos Álvarez Novoa 2014) o de la llocura los poderosos en Zanzíbar.
-¿Cómo valora l'alitar de la escena asturiana nestos momentos?
Soi de la opinión qu'el teatru n'Asturies tien un presente garantizáu y un futuru prometedor, pero porque la xente teatrero tien ganes de ganase la vida sobre les tables, más que polos sofitos esteriores. Y nótase. Toles selmanes faigo una axenda d'eventos teatrales pal blogue y pueo dicir qu'hai una enorme bayura d'espeuáculos y compañíes y que tán esporpollando sales de xestión privida qu'apurren, en conxuntu, una ufierta mui interesante. Y eso, falando namás que del ámbitu profesional. icasí, pémeque tán perdiendo la oportunidá d'esplotar la veta del teatru n'asturianu: solo un par de compañíes profesionales apuesten por ello y son aquelles que más representen. Munches desanícienlo porque nun-y ven posibilidaes de salir fuera y, dempués, malpenes faen dos o tres funciones de los sos montaxes, y n'Asturies.
-¿Recuperáremos la llingua asturiana?
Yo soi optimista porque ye una reivindicación xusta, anque seya d'una minoría. Defendes un estáu de convivencia onde haya ciudadanos de segunda que tengan qu'adautase a los privilexos d'una mayoría ye una aberración, que ta pasando agora n'Asturies, con milenta exemplos de xente a quien se-yos enllena la boca cola igualdá de drechos y la convivencia social, pero que dempués señalen col deu a quien quier usar l'asturianu con normalidá. Ye llabor de toles persones d'Asturies trabayar pa que s'igüe.
Lleer más...