4/4/14

El candidatu


Esti vienres día 4 d'abril, a les 20 hores, nel Teatru "Valey" de Piesdrasblancas, Teatru "Carbayín" de Siero va estrenar el so nuevu montaxe: El candidatu, de José Ramón Oliva, qu'amás ye'l direutor de la obra y l'ambientador musical del espectáculu. Fáinos el propiu Oliva la sinópsis:
"Blas, un vividor de pueblu, ensin oficiu nin beneficiu (el so curriculum ye ser fíu d’un vixilante) decide presentase a alcalde de Siero nes primeres elecciones a conceyales de la democracia espaloña, nel añu 1979. Nel so empeñu dira de la mano de Xuacu, un amigu al que-y falta un fervor (o más d’un, depende del puntu vista), y d’Antón, el nuevu dueñu del chigre’l pueblu, home de mundiu y conocedor del sistema americanu, que lu aconseyará na so carrera política. Y too esto desarrollao nun chigre con crisis d’identidá."
La obra ye una comedia propia del nuevu costumismu, del qu'Oliva ye referente, enllena de senaldá. Son dellos los xisgos que nos faen averanos a aquellos finales de los años 70: tolos datos políticos ufríos son reales, la música ye la que taba sonando nes radiofórmules d'aquellos díes y son continúes les referencies a la televisión, como l'skecht dedicáu al humorista catalán Eugenio (destacáu nel cartel anunciador de la sesión castrillonense) y al cine (llugar común pa "Carbayín") d'aquella dómina.



Pero la tema disparatada da tamién pa faer una sátira de la situación política actual. La corrupción y l'endiosamientu de los líderes de los partíos veráse espeyada na trama y nos personaxes d'esta "disparatada alcordanza de la transición española". Y, como muestra, l'eslógan del partíu:
"Vota PUFU. El futuru de toos"
Esta obra güel a nuevu ésitu de Teatru "Carbayín", ún de los grupos que más obres representen al cau de l'añu n'Asturies, de la mano del so direutor que, a la vez, ye ún de los autores asturianos más representaos del momentu. Cuenta, amás, cola paticipación actoral del direutor del Teatru "Prendes" de Candás, Alain Fernández, que diera buena muestra de les sos actitúes dramátiques yá nel montaxe El sexu de los ánxelos. L'elencu vese completáu con Liliana SuárezAlberto Ramos y José Ramón Oliva.

Son buenos ingredientes que valen pa garantizar una hora y cuarenta minutos de diversión a risotaes, que va poder esfrutase esti mes d'abril, el sábadu 5 na Casa Cultura de La Pola Llaviana, el llunes 14 en "Los Canapés" d'Avilés, el miércoles 23 na Casa Cultura de La Pola Siero.

Ficha teunica

“El candidatu”, orixinal de José Ramón Oliva
Comedia n’asturianu, d’una hora y 40’ de duración
Ficha téunica:
Personaxes, per orde d’apaición:
Xuacu (Alberto Ramos)
Antón (José Ramón Oliva)
Blas (Alain Fernández)
Cova (Liliana Suárez)
 
Direición: José Ramón Oliva
Lluz y soníu: Luis Angel Oliva
Decoaros: Angel Mario Ordiales
Sastrería: M.M. Balmori y M.T. Balmori
Ambientación musical: José Ramón Oliva
Lleer más...