13/2/14

Premios Oh! 2014, Muestres d'interpretación de la ESAD y Lorca

"El teatru ye la Poesía que se llevanta del llibru y se fai humana. Y al faese, fala y glaya, llora y desespérase. El Teatru necesita que los personaxes qu'apaezcan n'escena lleven un traxe de Poesía y, al mesmu tiempu, que se-y vean los güesos, la sangre. Han ser tan humanos, tan espantiblemente tráxicos y ligaos a la vida con una fuercia tala, qu'enseñen les sos traiciones, que s'aprecien los sos golores y que salga a los llabios tola valentía de les sos palabres enllenes d'Amor y d'Ascos".
Federico García Lorca

Lorca ye'l dramaturgu por escelencia, aquel que fue quien pa conseguir que la poesía se ficiere diálogu natural y habitual nos personaxes del so teatru. En Lorca, les acciones son fíes de les emociones, les actitúes son siempre pasionales. Poro, nel teatru de Lorca, los personaxes son, direutamente, pasiones humanes encarnaes. Y eso fa-ylu siempre actual, siempre comprendíu, siempre necesariu.

Esta selmana tuvimos dos oportunidaes pa reconocer el trabayu de Lorca, interpretáu pola visión de la dramaturxia asturiana. Por un lláu, na Muestra d'interpretación de 3ºB de la ESAD. Por otru, el triunfu del espectáculu Mariana Pineda, del grupu "Factoría Norte" nos Premios Oh! 2014.


Muestra d'interpretación de 3ºB de la ESAD

De la mano de Joaquín Amores, punxéronse sobre les tables del centru delles escenes de dos obres de García Lorca: les cuatro primeres escenes d'Asi que pasen cinco años y delles escenes sueltes, anque manteniendo un rigor de conxuntu, de los actos finales de la sempiterna La casa de Bernarda Alba.

El fechu de que se trate d'unes pruebes evaluatories dientro del penúltimu cursu, nun restó un rispiu del valor interpretativu d'estos actores proyeutaos, ente los que destacaron Sara Teleña, nel papel d'Angustias, y Amaia Salazar, como La Poncia. Güeyu a esta nueva fornada.


Los Premios Oh! 2014

Los Premios Oh! 2014 entregáronse esti pasáu sábadu nuna gala nel Teatru Jovellanos de Xixón. Nun hubo munches sorpreses polos gallardonaos, que fueron p'aquelles compañíes que teníen más nominaciones.

Destamiente, el gran ganador de los premios fue Etelvino Vázquez y el so grupu "Factoría Norte", que garraron cuatro de los cinco Oh! pa los que taba nomináu: meyor espectáculu, por Mariana Pineda, meyor direición, pal propiu Etelvino, meyor interpretación femenina, pa Cristina Lorenzo, y meyor indumentaria o caracterización, pa Manuela Caso.

Mariana Pineda, esa obra de mocedá de Lorca, ye una historia d'amor, como nun podía ser d'otra forma nel autor, que toca dellos temes de másima actualidá: la llucha polos drechos sociales y el emponderamientu de la Muyer. Tratada dende la esperiencia d'Etelvino Vázquez y cola calidá interpretativa de Cristina Lorenzo, los premios nun ficieron otra cosa que reconocer lo obvio.

La llista de premiaos fue la siguiente:

Premio Oh! al meyor espectáculu: Mariana Pineda, de "Teatro del Norte".
Premio Oh! al meyor espectáculu infantil: El viaje de Covaletti, de "Higiénico Papel".
Premio Oh! a la meyor producción: "Paraninfo 58" por Resistencia 532
Premio Oh! a la meyor dirección: Etelvino Vázquez por Mariana Pineda.
Premio Oh! a la meyor autoría o coreografía: Sandro Cordero por Criados y bufones.
Premio Oh! a la meyor intérprete femenina: Cristina Lorenzo por Mariana Pineda.
Premio Oh! al meyor intérprete masculín: Felix Cadenaba por Litoral.
Premio Oh! al meyor diseñu d'illuminación: Pilar Velasco por Litoral.
Premio Oh! a la meyor banda sonora orixinal:Ernesto Paredano por Mis dedos tocan los días que pasan.
Premio Oh! a la meyor indumentaria o caracterización: Manuela Caso por Mariana Pineda.
Premio Oh! a la meyor escenografía: Josune Cañas, Rodolfo Antolín y Txus Plágaro por Resistencia 532.


Lleer más...