14/1/12

Unes patrañes efímeres


En payares asistiera a un taller escénicu ufiertáu por FETEAS, nomáu "Curso básico de Match de Improvisación", ya impartíu pola manchega Mª Eugenia Moya Serrano, de Primer Acto Teatro. Daquello, que nun primer momentu, atalantamos más d'ún de los participante como una forma "guai" de nomar un taller d'improvisación, acabó por ser un averamientu a un espectáculu dramáticu y competitivu d'improvisación, con regles, equipos árbitros, faltes, penaltis y, sobre too, una increyible capacidá de los actores pa llevar p'apantre'l so proyeutu improvisáu. Yo quedé con ganes de muncho más.

Y nestes, llega a Xixón Impromadrid Teatro, compañía teatral que lleva años organizando el campionatu de Match n'España. Unos auténticos mostruos del arte de contar coses sintiendo al compañeru que tienes delantre en vez de tar a lo d'ún, sacando lo que tantes y tantes veces se tuviera ensayao. Otra forma de faer teatru. Y asina mos lo demostraron a la centena escasa de persones a les que se mos pasó volando la hora y media d'Corten (Las Patrañas Efímeras del Manifiesto Corten), nel Xovellanos.

Ignacio López, Ignacio Soriano y Jorge Rueda, son los que s'encarguen d'esi llabor actoral diferente, onde'l noyu del guión pasa a manes del públicu, que decide qué va pasar coles sos aportaciones. Asina, en Xixón, nació una guah.a de 17 años nomada Loreto que va a clases de danza'l vientre, una amiga pendón que respondía al nome de Jessica y a cualisquier estímulu eróticu-festivu, l'adolescente Gabi en plenu procesu de camudamientu la voz, el pa gafapasta y tortilleru, la ma que los abandonara y que ta rodiada de críos y nuna relaición que nun-y fai sentise ella mesma, un travesti que respuende al nomatu de selene69 y un porteru cotilla que tolo sabe y en tolos sitios ta. Personaxes que tuvieron vida por primer y última vez nes tables del Xovellanos.

Tamién la escenografía y el vestuariu yeren improvisaos. P'arreglar la primera taba'l grafiteru Suso33, que diba ambientando la trama colos sos trazos rápidos sobre la paleta gráfica d'un ordenador, que yeren proyeutaos nuna cámara (bien xugaben tamién coles sombres). El vestuariu corría a cargu de Tatiana de Sarabia, que se les vía y deseyaba pa siguir a los actores pol escenariu, pa dexar claru colos sos toques quién yera quién n'escena. Y, por últimu, la collaboración de Nacho Mastretta (autor de la tema, pa mín mítica, "Baile en casa de Charly") al pianu, l'armónica y, sobre too, el clarinete, pa poner un filu musical que recalcase'l llabor d'estos tres esplendidos actores.

Tener la oportunidá de ser parte del petit comité asistente a un eventu tal, irrepetible, ye un presto de los que te faen salir del teatru cola idega de que tas tocáu pol déu efímeru del efímeru buen gustu y la buena suerte fízote tar nel momentu adecuáu nel sitiu precisu. Y, por supuesto, con ganes de llegar a la cai pa xingar la cadera al son d'un clarinete.
Lleer más...